júl
15

 Nem nagyon érek rá mostanában posztot írni, Syreni valamelyik nap írt is sms-t, hogy nem látott egész nap facebookon, s aggódik. :)

Viszont amit ma Normafafutásról hazafelé láttam, kissé kicsapta a biztosítékot (pedig már egész edzett vagyok). Ez pedig nem más, mint a drága jó BKV.

Kezd meggyőződésemmé válni, hogy már nem is orbánviktor kiskirálysága a legnagyobb szégyene hazánknak, legalábbis én már csak szegényostobaként nézek rá, amikor hülyézi cakonpakk az egész uniót, és szembemegy vele; s még csak nem is a fusizás, feketézés, sunnyogás, kisebbségkérdés és sorolhatnám...

Tény, hogy megérdemli az országunk az Abszurdisztán nevet, mert itt mindent olyan furán csinálnak, hogy én sem értem, pedig magyar vagyok vagy mi, de ez ép ésszel fel nem fogható.

Térjünk is vissza az elejére, amiért most megint a hajmosásom kárára inkább a gép elé ültem, ez pedig a BKV, vagyis főleg az ellenőri szekció. Történt ma ugyanis, hogy egy külföldi (spanyol) honfitársunk felszállt ama nagy négyeshatosra, mégpedig a bringájával egyetemben. Nem is kellett 2 egész megállónyi út a széllkálmántértől (ezúton is újabb virtuális rohadtpisztráng a politikusoknak érte, fujj), hogy ordítozás törjön ki, bár közbeszúrnám, hogy kivételesen nem az ellenőrök kezdtek üvölteni, hanem a külföldi srác. Ugyanis kedves ellenőreink a maguk kis suta magyar módján, persze magyarul próbálták megértetni az utassal, hogy bicót villamoson nem szállíthat (nem értem, ez este 11kor kit zavar, de hát a szabály az szabály, no), s erre a "sértett" fél természetesen kiakadt.

Pár szót azért beszélt magyarul, meg valamennyire talán értette is, bár a fő szólama az volt, hogy "nem beszél magyar" és persze hogy mondják már meg neki angolul vagy spanyolul, hogy ugyan mi a frász bajuk van, mert hogy van jegye, és nem érti, s egyre jobban bedühödött, ahogyan továbbra is a "bájk villamoson no" mondatot kapta csak. (Lekvár szigetnél leszálltam, úgyhogy nem tudom a történet végét, de nem volt kedvem beavatkozni-tudom, vascső nekem is, de hullafáradt vagyok, haza akartam végre érni.)

S hogy hová akarok ezzel kilyukadni? Hogyan engedheti meg magának a BKV, hogy ne beszéljen náluk senki, de SENKI angolul, aki az utasokkal van kapcsolatban? Kezdve az információtól a jegyárusító bódékon át az ellenőrökkel bezárólag. Könyörgöm emberek, 2011 van, a város tele van turistákkal és külföldiekkel. A jelenleg működő rendszert még a vidékről feljövő magyarok sem könnyen látják át, nem hogy az ide látogató turisták. (Ja, ezúton is köszönet a megállók átnevezéséért, még én sem találom el, hogy éppen hová is megyek.)

Több villamosmegálló környékén pedig egyszerűen lehetetlen jegyet venni, a busz- és trolimegállókat pedig ne is említsük. Az ellenőrök bárdolatlanok (hú, de szofisztikált), egyből lealázzák magyarul a szerencsétlen külföldit, és még nekik áll feljebb, hogy bliccel a rohadék. Büntetést úgysem fizet, mert nem fogja érteni, s nem is nagyon tudják rajta behajtani, max a helyszínen lehúzzák párezer forinttal-csodás emlék a nyaralásról. (Virtuális pofon mindenkinek, aki 1000 forintért akar eladni valakinek két almát, mert angolul beszél. Szerencse, hogy a kettőből egy magyar volt.)

Tehát, költői kérdés...

Miért nem lehet egy kicsit élhetőbbé tenni a rendszert? Hogy lehet az, hogy egyes helyeken 3 automatából egy sem működik? (Egyáltalán, mondja már meg valaki, hogy ha valami kikerül közterületre, miért kötelező azt 3 napon belül tönkretenni/megrongálni/összefirkálni??!) Miért van olyan kevés papírpénzt elfogadó automata? Hogy a forgalmi ügyelet, ha már oda kényszerül az ember, mert szeretne a szerencsétlen jegyet venni, és máshol már nem lehet, akkor nem tud visszaadni, vagy bizonyos jegytípust kiadni? Miért nem lehet az ellenőröktől még egy utolsó esélyként a helyszínen jegyet venni nappal is? Miért kell agresszívan fellépni egyből? S ahonnan elindultam: MIÉRT NEM LEHET ANGOLUL BESZÉLŐ ALKALMAZOTTAKAT FOGLALKOZTATNI, vagy miért olyan iszonyatosan megterhelő egy minimális angoltudást ráragasztani a dolgozókra? Hogy szépen, udvariasan tudják közölni a külföldiekkel, hogy jegyet kell venni, ezt hol teheti meg a közelben, vagy éppen hogy nem szállíthat biciklit a villamoson. (Meg aztán magyar mentalitás, de ez messzire vezet, és nem tartozik szervesen ide...)

Ne csipkártyás beléptetőrendszerre, meg kutyafülére költsék a pénzt, kérem, hanem angol tanfolyamra. Ha már országimázs. (Bár tudjuk, egész Európa hülye, csak Magyarország fotel.)

 

Vagy korrepetálást olcsón vállalok. Esetleg havibérletért.

A bejegyzés trackback címe:

https://ladycamp.blog.hu/api/trackback/id/tr333071294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erisz 2011.07.16. 16:31:40

Nem értem, hogy még hogy létezik budapesti, aki képes kiakadni a bkv-n... :D Az egész annyira komolytalan, hogy egyszerűen már nem vagyok hajlandó felhúzni magam rajta.
Az ellenőr egy elég utolsó munka, akinek kb egy érettségije van, az megy ellenőrnek, meg akinek szociális érzéke nulla. Nem egy álommeló, nyilván aki megteheti nem ide megy, úgyhogy sztm nem kell meglepődni, hogy olyanok, amilyenek. Ezért nem sokkoló számomra az sem, h nem tudnak angolul. Ez egyáltalán nem olyan természetes, ahogy mi gondoljuk itt az egyetemen, budapesten.
Jegyautomaták nem működnek? Nem értem, egyáltalán kiben merül fel, hogy használja őket. Aki érvényesen akar utazni, annak általában bérlete van, aki nem, az meg legalább tudja azt kamuzni az ellenőrnek, hogy rossz volt az automata és épp tőle akar jegyet venni.
Ezt a fújjszéllkálmán teret is abba lehetne hagyni, nagyon lejárt lemez, nem értem, miért igényel akkora szellemi képességet megszokni, hogy a moszkva tér mostmár kalef.

Ennél gázabb már csak kiakadni, hogy OV mit mer szembeszállni az EU-val, mert ha meg nem merne, akkor meg fújjOVazEUbábja lenne... De mindegy, erről nem akarok vitát nyitni, mert messzire vezetne.

Kezd elegem lenni ebből a panaszkodós fotelforradalmárokból meg az Abszurdisztán témából, ahelyett, hogy itt mindenki siránkozna, hogy micsoda szarban élünk talán lehetne segíteni a külföldinek a bicajjal meg elmagyarázni a vidékinek, hogy merre menjen a vásárcsarnokhoz meg örülni, annak, amit viszont megcsináltak. Például hogy az éjszakaik tömve vannak biztonságikkal és lecsapnak a cigóra, aki el akarta lopni haverom pénztárcáját.

Shanton 2011.07.16. 22:24:36

Nem vagyok pesti, ha már kötekszünk, és igenis kiakadok rajta a mai napig, mert én fogok a csövestől tbc-t kapni, miközben kifizetem a havi bérletem, állva nézhetem ahogy a széken ülve körbeturházza a villamost. (4-6, tegnapelőtt)
Az ellenőri és a sofőri munkának ugyanúgy nem kéne aljamunkának lennie, mint ahogy semelyik más szakmának sem, de ahol KOMUNIKÁCIÓ a feladat, oda nem szabad taplóg*cit rakni, már bocs, főleg nem, ha olyan kirakatban lévő dologról beszélünk, mint a fővárosi tömegközlekedés. (A műszaki áruházban miért tudnak angolórát tartani az eladóiknak?)
Ha tetszik, ha nem, a külföldiek nagy része ezzel mindenképpen találkozik, és pont nekik nem opció az "oldja meg". Például bennük felmerül, hogy működnek az automaták, mert náluk szokott (jogos).
S ha információt próbál szerezni azt is szerintem logikusan egy hivatalosabbnak látszó szervtől vár, nem egy tarisznyás járókelőtől, mert előbbitől, ha már ott ül, ahol, joggal várható el, hogy beszéljen, legalább annyit angolul, hogy nem beszéli a nyelvet, s nem magyarul kiabál, hogy NEMÉRTEMMITUGATSZTEKÖCSÖG (Deák tér).
Ezek után pedig ne csodálkozzunk, hogy mindenhol egy morcos népnek ismernek minket, s az egész világ csak annyit lát belőlünk, az országból, hogy a cigányok kilopják a szemüket is, és csalunk, lehúzzuk a hozzánk látogatókat, és még gorombák is vagyunk velük.
(Ezért az összes szaros szociofotóra is haragszom, ha már itt tartunk, mert azért nem csak gettóból áll a világ. Akkor ezek után viszont ne tessék háborogni a nelopjmagyar táblákon, mert külföldön igenis azt látják belőlünk, hogy a politikusaink idióták, a turistákat meg ott basszuk át, ahol tudjuk. Ezt mutatjuk magunkból. Több, mint kínos.)

Én kérek elnézést, hogy nem szeretek nyakig meleg szarban ülni, és ujjongani attól, hogy legalább nem hullámzik.
OV-t mondtam is hogy hagyjuk, mert nem szembeszáll az EU-val, hanem konkrétan közli, hogy szarik az irányelveikre, de ennyi erővel szarhatna a támogatásaikra is.

Nekem a mentalitásból van itthon elegem, hogy úgy mondjam, a fotelforradalomból. Mert addig mindenki eljut, hogy lássa, hogy ez szar. Tenni nem tesz semmit, én sem (nem vagyok olyan pozícióban és nem is szeretnék lenni). Kicsi vagyok én ehhez (meg egyéb terveim vannak), s azt hiszem, túl kusza itt bármi is, hogy törvényes keretek között, radikális lépések nélkül bármi is változzon. Mindenki aláveti magát a tanult tehetetlenségnek, s a jelszó az, hogyha másnak is jó a szarban ülni, akkor márpedig ő sem mászik ki belőle. Tessék. Egy ország fossa össze a bal bokáját, s nem mer még csak visszaszólni sem (a jövő itthon rövidtávon is tervezhetetlen, tényleg ijesztő).
De inkább örüljünk annak, hogy raktak 3 biztiőrt az éjszakaira.

Megnyugtatásodra, nem siránkozom, nem panaszkodom, tök boldogan élek :)Csak annyi, hogy szeretek ezeken gondolkodni, szeretem legalább fiktíven megváltani a világot, s mint írtam is, a kérdéseim pusztán költőiek (ha úgy tetszik, gondolatébresztőnek szántam).

Deát Bodri, eriggy a sarokba, örülj, hogy csak egyet rúgtam beléd.

Nekem nem opció, hogy lehetne (van) rosszabb is, ha minimális erőfeszítéssel sokkal jobb is lehetne.

erisz 2011.07.17. 01:42:35

Takarózhat mindenki azzal, hogy 'politikusok mind lopnak' és "én nem vagyok olyan pozícióban, hogy bármit is tudjak tenni", de ez nem igaz. Persze, nyilván nem te fogod megoldani a eurozóna problémáit, de a külföldinek lehet segíteni, a szemetet lehet a kukába dobni, a tolvajt, aki szalad el melletted lehet kigáncsolni. Igenis meg lehet találni a módját, hogy legalább a saját környezetedet jobbá tedd. És ha ezt mindenki megtenné és nem csak ujjal mutogatna a másikra, akkor sokkal jobb világban élnénk. Mert te fáradt voltál, hogy segíts a biciklis spanyolnak, de az ellenőr meg fáradt, hogy egy átlagos nap után, ahol 50 köcsöggel találkoztál, aki szart a fejedre és nem volt hajlandó fizetni elmenjen angolórára.
Ahelyett, hogy mindenkinek elméletben elege van a fotelforradalomból, fel lehet állni és el lehet kezdeni csinálni dolgokat. :)

Shanton 2011.07.17. 10:31:00

Én ezeket alapnak veszem. :)
(Mármint hogy ilyen esetben segítek, s azért írtam, hogy ott pont fáradt voltam, csak az ágyam lebegett a szemem előtt.)

Seang Lee 2011.07.18. 15:47:17

2009 december 31, Szechenyi furdo.Varok a pasimmal (aki angol) a tobbi haverunkra az eloterben. egyszer csak arra leszek figyelmes hogy a biztonsagi or egyre hangosabban magyaraz a mellett elevo sracnak, de csak igazabol ezt hajtogatja: "problem, problem"... srac meg angolul kerdezgeti hogy de mi van? Felajanlottam a segitsegem amit a biztonsagi or meg a mar odagyult penztaros neni (a rosszallo pillantasaival) es a kozben elokerulo fonok no megkonnyebulten fogadott, de meg inkabb a srac. a srac elveszitette a kulcsat, ezert a szabaly szerint 5000 HUf-ot kellett volna fizetnie, de nem volt nala penz meg hat nem is ertette mit akarnak tole. se a biztonsagi or se egyik no nem beszelt EGY KUKKOT se angolul... Szecehnyi furdo, customer servce, szep. Amugy azert Shanton es a tobbiek akik ilyet es hasonlot latnak/lattak. kicsit javithatnatok ti is az orszagimazst azzal hogy odamentek es 2 percet frditotok a szerencsetlen kulfoldinek....

Seang Lee 2011.07.18. 15:49:55

es amugy telleg szar otthon, en mindig mindekinek ajalnom a kulfoldre koltozest. jo az eletszinvonal, de Angliat gondoljatok meg 2x, nagyon fos az ido, en is bedepizek lassan :)

Seang Lee 2011.07.18. 15:58:26

@Seang Lee: ugy ertem ha faradt vagy ha nem. altalaban ha ertik a felek mi van, gyorsan le lehet zavarni a dolgokat :)
süti beállítások módosítása