jún
10

Fartlek

Címkék: edzés futás fartlek | Szerző: Syreni | 10:09 pm

Ma is hatékony voltam edzésszempontból, és ennek örülök. Valahogy olyan érzés, hogy "ha már csinálom csináljam rendesen", meg "ha már lúd legyen kövér", ugye...legyen minél látványosabb a változás.

Úgyhogy ma fogtam magam és lekocogtam a futópályára (1,9km), ott nyomtam még 5 kört (ez ugye logikusan 2km), aztán a 4 kör fartlek (iramjáték), majd egy kör levezetés, aztán hazakocogás, így lett a mai összesen 7,8 km :)

A fartlek lényege, hogy az edzés közben iramváltások vannak (50-1000m közötti gyorsan-futások:)). Ez nálam ma úgy nézett ki, hogy egy körön belül 60-70m tempófutás (az utolsó sprinttechnikával...fájt is), 130-140m normál futás. És ez ugye így 8szor. A tempóváltást mindenki magának találja ki, a lényeg, hogy érezhetően emelkedjen az intenzitás, és a végén ne megállás legyen, hanem visszaállás a normál tempóra (ha elszámoltuk magunkat, akkor esetleg séta, de NE megállás), meg kell fogni a légzést és visszanyerni az erőt, mert a következő adag hamarabb ott lesz, mint gondolná az ember. Tulajdonképpen bármilyen sport esetén végezhető, aerob-állóképességet lehet vele javítani.

Minden edzésnél fontos, hogy az ember tartsa magát a tervhez. Ha eltervezted mit futsz, akkor ne állj meg 2 körrel a vége előtt. Egyrészt anyukám szokta mindig azt mondani, hogy "onnan használ, ha fáj", másrészt ha "lecsalsz" 1km-t, azzal nyersz mondjuk 5-8percet (ki-ki edzettsége szerint :)), de otthon már az lesz benned, hogy bírtad volna, hogy ment volna, de nem csináltad meg. Én ma azt hittem összeesek 8kör után, de lenyomtam még egy iramjáték-kört meg egy levezetést, hogy itthon tükörbe tudjak nézni, hogy igen, istenkirály vagyok, megcsináltam.

Ja és hogy a fartlek miért jó? Izmot épít, durvábban, mint a laza/normál futások, tüdőkapacitást fejleszt, ÉS feneket meg combot fogyaszt. Nagyon. És szépen.

Úgyhogy ma jókedvem van, kezdek is dolgozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ladycamp.blog.hu/api/trackback/id/tr52974182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása